سئو و دیجیتال مارکتینگ

چگونه می توان ایده های کمپین رسانه های اجتماعی با پشتیبانی داده ها را ایجاد کرد

تصمیم گیری برای شروع یک کارزار بازاریابی در رسانه های اجتماعی می تواند بخش هایی برابر با هیجان و دلهره آور باشد. هدایت مخاطب برای تمرکز روی یک ایده خاص و تعامل با پیروان یک مفهوم هیجان انگیز است.

اما قبل از ارسال اولین توییت یا انتشار اولین پست فیسبوکی خود ، باید به ایده ای برسید که با مصرف کنندگان طنین انداز شود. این نقطه شروع برنامه ریزی هرگونه فعالیت رسانه ای اجتماعی است.

برنامه ریزی

کنار آمدن با ایده های خلاقانه کار ساده ای نیست. ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که مغز شما روی تمام سیلندرها شلیک کند ، اما برخی روزها احساس می کند چاه خشک شده است. آنچه شما نیاز دارید ایجاد یک فرایند برای کمک به شما در ارائه کار با کیفیت به طور مداوم است.

ایده

در این مقاله ما نکاتی را آورده ایم که به شما کمک می کند تا ایده های کمپین رسانه های اجتماعی با پشتیبانی داده ها را ارائه دهید.

با ایده بزرگ پشت کمپین خود شروع کنید

یک کمپین خوب در رسانه های اجتماعی سعی در ایجاد تغییرات معنی دار خواهد داشت. این باید پیروان را ترغیب کند تا قدم بگذارند و اقدام کنند.

هنگامی که ما در مورد “ایده های بزرگ” صحبت می کنیم ، در حال صحبت کردن در مورد عکسهای بزرگ هستیم که به گونه ای ساخته شده است که می تواند اثری از خود بگذارد و مخاطب شما را برانگیزد. این مفهوم لزوماً نباید چیزهای عجیب و جنجالی باشد. فقط لازم است به یاد ماندنی و متمرکز بر یک پیام واضح که باعث می شود افراد به سمت یک هدف دلخواه حرکت کنند.

این نوع ایده ها فقط نمی توانند از هوا خارج شوند. آنها قبل از اینکه برای یک فعالیت عملی تلقی شوند ، به کار ذهنی و تحقیقات کامل نیاز دارند. نتیجه نهایی باید ایده ای باشد که موارد زیر را انجام می دهد:

     

  • به چیزی برخورد می کند که مخاطبان مورد نظر شما را جالب ببینند
  •  

  • می تواند به مارک ، محصولات یا خدمات شما مرتبط شود
  •  

  • تغییر مورد نظر را به نفع شما هدایت می کند

کنار آمدن با چنین مفهومی خالی از لطف نیست. اما ما در اینجا برای کمک به شما در چرخش توپ هستیم.

تحقیقات محکم مخاطبان را انجام دهید

قبل از رفتن دیگر ، باید بدانید که از بالای تپه ها به پایین به پایین فریاد می زنید. شناخت مخاطبان خود برای دستیابی به پیام مهم است. چندین راه برای انجامش وجود دارد:

تجزیه و تحلیل داخلی فیس بوک

بزرگترین بستر رسانه های اجتماعی جهان به کاربران امکان دسترسی به یک ابزار تحلیلی قدرتمند را می دهد. به صفحه خود بروید و در نوار پیمایش روی Insights و سپس People کلیک کنید. فیس بوک داده های جمع آوری شده در مورد افراد متصل به صفحه شما را در اختیار شما قرار می دهد.

شما از نظر جمعیتی ، از جمله موقعیت مکانی ، سن ، جنس ، سطح تحصیلات ، وضعیت روابط و موارد دیگر استفاده می کنید. همچنین اطلاعاتی در مورد سرگرمی ها ، علاقه ها و شیوه زندگی افراد وجود دارد.

دنبال کردن توییتر را دنبال کنید

ابزارهای نرم افزاری برای کمک به شما در تجزیه و تحلیل پیروان خود در توییتر موجود است. آنها می توانند داده های جمعیتی را در اختیار شما قرار دهند ، که شامل مکان ، سن ، جنس و زبان های گفتگو شده است ، به همراه ساعتی که بیشترین فعالیت را در سیستم عامل دارند.

همه این اطلاعات تصویری بهتری از مخاطبان خود به شما می دهد و چه موقع به بهترین شکل آنها را با محتوای کمپین خود ضربه بزنید.

ایجاد نظرسنجی

گاهی اوقات بهترین راه برای فهمیدن آنچه پیروان را تقلید می کنند فقط سؤال کردن از آنها است. چندین شبکه اجتماعی مختلف دارای ویژگی رای گیری هستند که شما باید از آن استفاده کنید. آنها روشی سریع و آسان برای دریافت بازخورد هستند.

فقط به چند موضوع فکر کنید که ممکن است علاقه مندان به شما را به خود جلب کند و سوالی را ایجاد کنید و از آنها بپرسید که کدام یک از آنها جالب ترین است. بله ، واقعاً می تواند خیلی ساده باشد.

انجام یک نظرسنجی

این نوع اقدام می تواند به استراتژی بازاریابی شما ، چه از طریق رسانه های اجتماعی و چه از طریق آن ، کمک کند. تعدادی از سیستم عامل های نظرسنجی برای انتخاب وجود دارد ، مانند Polldaddy و SurveyMonkey که پاسخ دادن به سؤالات را سریع و آسان برای پیروان ایجاد می کند. نکته اصلی نوشتن سؤالات خوبی است که می توانند در پی یافتن آنچه پیروان شما می خواهند ، باشد.

برخی از سوالات عالی ممکن است در مورد منافع عمومی آنها و اینکه از کدام محصولاتی که از آنها استفاده می کنند لذت ببرند. همچنین باید از آنها در مورد چالش های پیش روی آنها و انواع راه حل های مورد نظرشان سؤال کنید.

راه حل

ایجاد شخصیت ها را در نظر بگیرید

ایجاد یک شخصیت اساساً به معنای ارائه توصیف شخصیت داستانی است تا متناسب با مخاطب هدف شما باشد. این می تواند یک روش عالی برای تجسم و درک مخاطبان هدف باشد. در زمینه رسانه های اجتماعی می تواند بسیار مفید باشد. این مثال را به عنوان مرجع مشاهده کنید.